publicatie: 9 oktober 2025
Van de Raad van Beheer
Geacht bestuur,
Graag brengen wij u op de hoogte van een aantal belangrijke ontwikkelingen binnen de Raad van Beheer.
Interim directie
Om de organisatie in deze fase goed te begeleiden en toekomstgericht door te ontwikkelen, is een interim directie aangesteld. Dit team bestaat uit:
Celestine Bakker – financieel controller binnen de Raad van Beheer. Naast haar financiële taken zal zij zich richten op de aansturing en ondersteuning van de medewerkers, interne processen, HRM taken en het contact met de buitendienst.
Harry Wichers – deskundige op het gebied van organisatieontwikkeling. Hij zal zich richten op de analyse en doorontwikkeling van de organisatie richting een moderne, wendbare en robuuste organisatie.
Celestine en Harry vormen samen de interim directie en zullen deze rol ten minste tot het najaar van 2026 vervullen. Met deze stap zorgt het bestuur voor duidelijke leiding op kantoor en creëren we ruimte voor een strategische heroriëntatie die de Raad van Beheer voorbereidt op een volgende fase. De interim directie werkt nauw samen met het bestuur en zij zullen tijdens de AV van 6 december hun eerste bevindingen delen.
Kernteam
Tijdens de Buitengewone Algemene Vergadering van 28 augustus jl. bent u al geïnformeerd over de instelling van een kernteam dat het bestuur en bureau ondersteunt.
Dit team helpt bij strategische en inhoudelijke vraagstukken en fungeert tevens als klankbord. De leden van het kernteam zijn:
Gabri Kolster – Stamboek, Gezondheid & Fokkerij, Beleid
Ilona Lodders – Opleidingen, ICT, Jeugd, Sporten, back-up Financiën
Susan Mogony – Juridische zaken
Rony Doedijns – Keurmeesterszaken, Internationale contacten, FCI, Events en Ledenzaken
Het bestuur werkt met het kernteam aan stabiliteit en handhaving van de dienstverlening van onze organisatie en de voorbereidingen van de verkiezing van een nieuw bestuur op 6 december.
Met vriendelijke groet,
Jan Peter Spierenburg | Bestuur Raad van Beheer
…………………………………………….
